http://www.themedical.co.il/Article.aspx?f=12&s=5&id=3576

אגודת הפסוריאזיס הישראלית יוזמת בחופש הגדול קייטנת ריפוי בים המלח לילדים

מערכת TheMEDICAL | 25.02.2015

אגודת הפסוריאזיס הישראלית יוזמת בחופש הגדול קייטנת ריפוי בים המלח לילדים על שם חיותה רומם ז”ל. הקייטנה מיועדת לילדים המתמודדים עם מחלת הפסוריאזיס מכל רחבי הארץ ונמשכת שבועיים. לקייטנה מתלווה צוות מדריכים מתנדבים מנוסה שחלקם גם חולים בפסוריאזיס, רכז אדמיניסטרטיבי ורופא עור אשר קובע את זמני החשיפה לשמש עבור הילדים. מלבד הטיפול בסולריום ייהנו הילדים במהלך הקייטנה מפעילויות וסדנאות של כיף המותאמות במיוחד להם. לקייטנה ערך מוסף, כאשר הם מגיעים בפעם הראשונה הם מתביישים במחלתם. המפגש עם ילדים אחרים שחולים בפסוריאזיס ועם מדריכים בוגרים שחוו את אותן ההתמודדויות מחזק אותם, הם מבינים שהם לא לבד במחלה ואין להם במה להתבייש. בקייטנה יכולים להשתתף ילדים ובני נוער, בגילאי 18 – 8. ההרשמה תחל כבר בימים הקרובים, על ההורים לפנות עם אישור רפואי למוקד הטלפוני של אגודת הפסוריאזיס לטלפון שמספרו 03-6247611.

יונה מנטקה קציר, יו”ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית מסרה כי: “מדובר בבני נוער וצעירים רגילים לכל דבר, שצריכים ללמוד לחיות עם המחלה, להתחזק ולחזק אחד את השני בנושא הדעות הקדומות והאפליה שעשויים לגרום להם לתחושות קשות במהלך החיים. הקייטנה מעבר להיותה קייטנת ריפוי היא גם פלטפורמה בה ניתן להעצים ולחזק את הביטחון העצמי של הילדים הסובלים מהמחלה. בקייטנה אנחנו נותנים להם את הכלים להתמודדות עם האפליה, עם הבורות אודות המחלה ואף לעיתים עם נידוי מהחברה בה הם חיים. לכן, חשיבותה גדולה מאוד עבור ילדים ובני נוער בגילאים 8-18”.

“ישבתי חצי יום בשמש החמה, בטן גב וכל היום ביליתי עם ילדים, אבל הדבר הכי חשוב שלמדתי בקייטנה הוא לא להתבייש במי שאני. לפני הקייטנה לא הייתי מוריד חולצה מול אף אחד, בשיעורי ספורט הכנסתי את החולצה למכנסיים בשביל שהחולצה לא תעוף לי, לא הייתי הולך עם חברים שלי לבריכה, גידלתי שיער ארוך שלא יראו שיש לי קשקשים וחבשתי כובע גרב כל הזמן. היום אני עם שיער קצוץ ונוח, שוחה בנבחרת בלי חולצה בבריכה, הולך עם חברים לים ועושה כל מה שבא לי. אני ילד רגוע ושלם עם עצמי, לא נותן לאף אחד לפגוע לי בביטחון העצמי. מאז שהבנתי את זה, אני ילד שמח שמוקף כל היום בחברים וחברות. אני רוצה לומר לכל אחד ואחת מכם תודה על חופשה מדהימה ושינוי מדהים בדרך החיים”. כך מספר אחד מהילדים המשתתפים בקייטנה.

מחלת הפסוריאזיס מופיעה אצל כ – 3% מקרב האוכלוסייה, כוללת ילדים ומבוגרים ומתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני איזורים שונים בגוף. המיקום האופייני ביותר הוא במרפקים, בברכיים ובעור הקרקפת ובמקרים קשים יותר עד כדי כיסוי שטח הגוף כולו. למחלה מרכיב גנטי חלקי, פסוריאזיס היא מחלה בעלת רקע גנטי. בקרב כשליש מהחולים יש סיפור משפחתי של חולה נוסף מדרגה ראשונה. כ – 5% מהחולים סובלים גם מפסוריאזיס ארטריטיס, מחלה המתבטאת בכאבים ונפיחות במפרקים עד כדי נכות. בשנים האחרונות גוברות העדויות המדעיות המוכיחות כי חולי פסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם. למרות המאפיינים החיצוניים חשוב לדעת כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין כל מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות חברתיות, חינוכיות, תעסוקתיות או משפחתיות. אין גם צורך לחשוש מלאכול ולשתות מאותם כלי אוכל, או לבוא במגע עם סדינים, מגבות, ספות או מיטות. בוודאי שאין חשש לחבק, לנשק או לקיים מגע חברי, אינטימי או מיני עם חולה פסוריאזיס.