ב- 15.02.2018 התקיים הכנס השנתי של אגודת הפסוריאזיס הישראלית.
במהלך הכנס התקיימה הרצאה מרתקת ע”י חברת האגודה הילה אפללו, נטורופתית המתמודדת בעצמה עם מחלת הפסוריאזיס, אשר עסקה בנושא “תזונה מותאמת אישית לחולי פסוריאזיס”.
היות שאנחנו נמצאים לפני חג הפסח, חג שכולו עוסק בניקיון, החלטנו להציג זווית ראיה חדשה העוסקת בניקיון ובהתחדשות של הגוף.
ואיזו דרך טובה יותר יש לנקות את הגוף מאשר אכילה בריאה ומודעת?

תזונה מותאמת אישית לחולי פסוריאזיס

הקשר ההדוק בין פסוריאזיס ומזון

בדומה למצבים רפואיים אחרים, גם למחלת הפסוריאזיס יש קשר הדוק למזון שאנחנו אוכלים וזאת בשל מרכיבים חדשים אשר נכנסים לתמונה הרפואית- חיידקי המעיים.
ע”פ מחקרים חדשים אנו יודעים כי לחיידקי המעיים (המיקרוביום) ישנה השפעה כוללת על גוף האדם הנוגעת לא רק לתופעות הקשורות ישירות למערכת העיכול (כגון הרזיה, השמנה או סוכרת), אלא משפיעה אף על תהליכים שונים אחרים בגופנו כגון: מצבי רוח, מחלות עור, סרטן, אלצהיימר וכן הלאה.
אותם חיידקי מעיים מהווים מעין טביעת אצבע ייחודית לכל אדם ומשתנים בין האחד לשני (הן סוגי חיידקי המעיים והן הכמויות והיחס ביניהם).
כאן נשאלת השאלה: אם אנחנו כ”כ שונים האחד מהשני בחיידקי המעיים שלנו, מדוע שנאכל את אותו הדבר או לחילופין שנמנע מאכילה של אותם הדברים בדיוק?

תזונה לחולי פסוריאזיס – האם קיימת גישה תזונתית אחת המתאימה לכולנו?

ככלל, הגישה והדעה הרווחת בקרב הרבה מחולי הפסוריאזיס היא כי על כל חולי פסוריאזיס להימנע מרשימת מזונות ספציפיים כמוצרי חלב, בשרים עתירי שומן, סוכרים, גלוטן, מזונות מעובדים, מתועשים ועוד.
רשימה ארוכה זו מביאה לרוב למצב בו הרבה חולי פסוריאזיס המעוניינים להימנע ממזונות מסוימים בכדי לשפר את מצב הפסוריאזיס, מגיעים למסקנה כי ‘הגזירה’ קשה עליהם מנשוא, ולכן מוותרים מראש על עניין התזונה ובעצם אוכלים כמעט הכל.
למעשה, כאן מצויה הטעות הרווחת, היות וייתכן כי מספיק שאדם מסוים ימנע מסוג מזון ספציפי (סוג מזון שגורם לאותו האדם לדלקתיות יתר ובכך משבש עבורו את תהליך ההחלמה) ואין צורך להוריד את כל רשימת המזון מאורך החיים שלו .
אם נשוב אחורה אל אותם חיידקי המעיים היוצרים את אותה טביעת אצבע ייחודית לכל אחד מאתנו, נוכל להבין כיצד אותו רכיב מזון הגורם להתפרצות הפסוריאזיס בצורה חמורה כל כך אצל אדם אחד, לא יגרור שום תגובה אצל אדם אחר.

ובכל זאת, מה אוכלים? הקשיבו לגוף שלכם!

מאחר ומדובר בתגובה הייחודית לכל אדם, הדרך היחידה לזהות את רכיבי המזון המשפיעים לרעה על מצב הפסוריאזיס, היא להתחבר לגוף שלנו ולהקשיב לו כשהוא מודיע לנו איננו מסוגל לשאת יותר רכיב מזון ספציפי.
בהמשך להרצאה של הילה אפללו בכנס השנתי, מצורפת תזונת ניקוי שנקראת “דיאטת אורז לייט”. הנחיות אלה, עשויים לאפשר לכם לגלות בעצמכם אי סבילויות למזון.

מזונות המותרים בשלב הראשון:
• אורז מלא (בסמטי מבושל כמו פסטה)
• כל העלים הירוקים ולימון
• אגס ותפוח- שעועית מש
• בלי מלח, אלכוהול, קפה, סוכר
• שתייה- מינימום 2 ליטר ביום
• יש לאכול כל 3 שעות ארוחה קטנה.
• בתום 4 ימים, יש להתחיל להוסיף בהדרגה ירקות
• בכל 3 ימים מוסיפים ירק אחד או קבוצת ירקות ומקשיבים לגוף אחרי שמסיימים את הירקות.
• מוסיפים בכל שבוע/ שבועיים רכיב מזון אחר: סולניים, מוצרי חלב, חיטה בשר ואז מקשיבים לגוף שלנו.
• מזונות חשודים כגון בשר/ מוצרי חלב/חיטה, כדאי לבדוק לפרקי זמן ממושכים יותר, כי העור מגיב לאט.

הטיפ של הילה אפללו :
“צריך סבלנות והתמדה, כאשר מגלים מזון שלא מתאימים לנו מומלץ לא לאכול אותו”
כיצד תצליחו לזהות את התזונה המותאמת אישית לכם?
צפו בהרצאתה של הילה בכנס השנתי של האגודה

הילה אפללו – נטורופתית מוסמכת,
הילה אפללו – נטורופתית מוסמכת

מתמודדת בעצמה עם מחלת הפסוריאזיס וחברת אגודה. הילה, לימדה שנים במכללות לרפואה משלימה של קופ״ח מכבי, ״מירב״, בכפר הירוק ובסמינר הקיבוצים. מנכ״ל ובעלים של אתר האינטרנט ״חיים אורגניים״, מחברת הספר ״בריאים לתמיד- תזונת הניקוי האדומה״, מרצה ותיקה, מנחת קבוצות ומעבירה סדנאות וקורסים בנושא תזונה, דימויי גוף, ניקוי רעלים, אורח חיים בריא וסדנאות בישול בריא. הילה בוגרת תואר שני (בהצטיינות יתרה) במנהל עסקים, עם התמחות בפסיכולוגיה עסקית וניהולית, מלווה ארגונים וקהילות בתהליכי שינוי, מנהיגות בריאות.

הצטרפות לאגודה
מכירים חברים לחיים

האגודה פועלת במישורים רבים למען הסובלים מפסוריאזיס. פעילות האגודה מתאפשרת בעזרת דמי חברות סמליים של 10 שקלים לחודש. הצטרפו לאגודה והבטיחו את המשך הפעילות למען הסובלים מפסוריאזיס. חברים באגודה זכאים לסל ההטבות ייחודי:

  • ליווי והדרכה למיצוי זכויות
  • עדכונים על טיפולים ומחקרים חדשים
  • הטבות והסדרים לשהייה טיפולית בים המלח
  • לילדים – קיטנה טיפולית ייחודית במחיר מסובסד
  • חוברת עם כל מה שחשוב לדעת על פסוריאזיס בישראל ובכלל
  • השתתפות בחינם בכנסים רפואיים, ימי עיון ומפגשים במהלך השנה
  • ועוד מגוון הטבות לטיפולים פרטיים ובסדנאות לחיזוק והתמודדות
מידע והצטרפות