כולנו מכירים את הטיפולים הקיימים כיום, כגון משחות וקרמים עם וללא סטרואידים, טיפולי פוטותרפיה, זריקות ביולוגיות, כדורים המדכאים את מערכת החיסון וטיפולים בים המלח. מדענים רבים ברחבי העולם עובדים עשרות שנים במטרה להשיג את פריצת הדרך ולמצוא פתרון יעיל ובטוח למחלת הפסוריאזיס. אז, אחרי שניסינו הכל, האם קיימים כיווני מחקר חדשים? ומה תהיה רפואת העתיד?

על הפסוריאזיס

ובכן, תחום המיקרוביום הינו תחום חדש שנחקר מאוד בשנים האחרונות בהקשר למערכת העיכול, אך נמצא בחיתוליו בכל הקשור למיקרוביום של העור. מהו מיקרוביום? זהו אוסף של טריליוני מיקרואורגניזמים, כגון חיידקים, וירוסים ופטריות החיים בתוך גופינו ועל פני העור. משקל כולל של המיקרוביום נע בין 2 ל3 קילו לכל אדם! על כן, על פי הגישות החדשות, מתחילים להתייחס למיקרוביום כאל איבר בגוף האדם. ומהי השפעת המיקרוביום על חיינו? האם חיידקים יכולים לגרום לבעיות עור? האם הרכב החיידקים שעל פני העור משתנה מאדם לאדם או בין איזור לאיזור על הגוף? על שאלות אלו ושאלות נוספות מנסים לענות גם מדענים החוקרים את תחום המיקרוביום ברחבי העולם. ואכן, מחקרים עדכניים מצביעים על שונות בהרכב החיידקים בין העור הבריא לבין העור החולה.

מה הם סימני הפסוריאזיס?

חוקרים גם גילו את אוכלוסיות החיידקים ה”רעים” אשר נפוצים במקרים של מחלות עור שונות. האם זהו שורש הבעיה? החיידקים ה”רעים”? החוקרים ממשיכים בעבודות המעבדה והמיפוי על מנת לפתור תעלומות אלה, לאפיין את מנגנוני הפעולה ועובדים על פיתוח טיפולים חדשניים בהתאם. גם מיזם ישראלי שהוקם במטרה לטפל במחלות עור כרוניות נמצא בין הראשונים בתחום שרשם פטנט על המצאה פורצת דרך. המיזם בתמיכת רשות החדשנות הישראלית פיתח קומפלקס חיידקי, “מעין פרוביוטיקה” לעור, אשר מאזן את המיקרוביום של העור או במילים אחרות –  מחליף את החיידקים ה”רעים” בחיידקים ה”טובים” על פני העור. בניסוי קליני נרשמה הצלחה מרשימה – ב80% מהמקרים היתה השפעה חיובית במדד הPASI- לאחר שימוש בתכשיר פעמיים ביום במשך 8 שבועות! כיום החברה ממשיכה במחקר במטרה להתאים את הטיפול על פי סוגי העור השונים ולהגדיל עוד יותר את אחוזי ההצלחה של הטיפול. האתגר הוא גדול ואנו מאמינים ומייחלים להמשך פריצות דרך בתחום הטיפול במחלות עור כרוניות!

לפרטים נוספים התכשיר שפותח על ידי חברה ישראלית  באתר החברה www.mibiome.co/he

אגודת הפסוריאזיס אינה אחראית לטיב ואיכות המוצרים

עדיין לא חברי אגודה? עכשיו זה הזמן להירשם.

הצטרפות לאגודה
מכירים חברים לחיים

האגודה פועלת במישורים רבים למען הסובלים מפסוריאזיס. פעילות האגודה מתאפשרת בעזרת דמי חברות סמליים של 10 שקלים לחודש. הצטרפו לאגודה והבטיחו את המשך הפעילות למען הסובלים מפסוריאזיס. חברים באגודה זכאים לסל ההטבות ייחודי:

  • ליווי והדרכה למיצוי זכויות
  • עדכונים על טיפולים ומחקרים חדשים
  • הטבות והסדרים לשהייה טיפולית בים המלח
  • לילדים – קיטנה טיפולית ייחודית במחיר מסובסד
  • חוברת עם כל מה שחשוב לדעת על פסוריאזיס בישראל ובכלל
  • השתתפות בחינם בכנסים רפואיים, ימי עיון ומפגשים במהלך השנה
  • ועוד מגוון הטבות לטיפולים פרטיים ובסדנאות לחיזוק והתמודדות
מידע והצטרפות