סיפור הפסוריאזיס שלי

מאיר (שם בדוי) מרמת גן

בדיוק היום לפני 3 שנים קיבלתי את התשובה לגירודים המוזרים שהרגשתי בקרקפת, גירודים שאינם פוסקים וקשקשית על הכתפיים כל הזמן. פסוריאזיס הרופאה אומרת ואני לא שומע דבר מלבד צחקוקים מסביב של אנשים בגלל פתיתי השלג החדשים שעיטרו את כתפי.

בואו נחזור להתחלה, לפני כ 3 חודשים, ישבתי בחדר ההרצאות באוניברסיטה בה אני לומד כשלפתע החבר מהכיסא שליד שהקשר ביננו הוא חברי בלבד. ופתוח החל לנקות את פתיתי השלג מכתפי מלכלוכים והמליץ לי ללכת למראה, מבוהל ומופתע יצאתי באמצע השיעור לשירותים וכל הסוודר השחור מלא בקשקשים לבנים ומאוד לא מחמיאים. כעבור זמן מה ומספר טיפולים במשחות ללא מרשם אשר לא צלחו וגרד בלתי פוסק.

קיבלתי החלטה לפנות לרופאת המשפחה בקופת החולים.

שפכתי בפניה את כל ההיסטוריה בנושא הגרד והפתיתים הלבנים הנושרים מקרקפת ראשי, והיא הפנתה אותי ליעוץ ובדיקה אצל רופא עור. פניתי לרופא העור והוא נתן לי מרשמים למשחות ושמפו אשר מתאימים לטיפולים בקרקפת. כשלא עבדו המשחות והשמפו, פניתי פעם נוספת לרופאת המשפחה ובפגישה זו היא המליצה לי לבדוק את האפשרות לקבלת טיפול פסיכולוגי.

כן, כנראה קיבלתי את הפסוריאזיס מלחץ נפשי, חשוב לציין שלא קל להיות סטודנט שמשכיר דירה בישראל שצריך לעבוד מסביב לשעון בשביל שסגור את החודש ולעמוד בתשלומים על שכר הדירה והמחייה בארץ, עם כל זה עוד איכשהו הסתדרתי, לפני כחצי שנה נפטר אבי בשל ממחלה קשה ופטירתו הפילה אותי לגמרי לקרשים. בנקודה זו הבנתי שנפש האדם אינה משקרת וגוף האדם הוא המראה של הנפש שלנו, אני מאחל לעצמי שאצליח לחיות בשלום עם ״המתנה״ שקיבלתי, ובנוסף אליה עם הקושי הנוסף בהתמודדות עם מות אבי שהיה עבורי לדמות תומכת בחיי.

אשמח לסיים בטון לא צורמני ולספר לכם שחיי השתנו מקצה לקצה כתוצאה מקבלת הפסוריאזיס אבל חבר שגם הוא סובל ממחלת הפסוריאזיס המליץ לי להצטרף לאגודת הפסוריאזיס הישראלית ודרך חברים חדשים שהכרתי בטיפול רפואי בים המלח למדתי לקבל את עצמי ולא לוותר לעצמי על שום דבר, ללכת לים בקיץ ולהשתזף, לצאת עם החבר׳ה לפיקניקים בחיק הטבע ובכל רגע נתון שיש אני מנצל את השמש החמה שיש לנו בישראל.

ואז גיליתי שהשמש היא אהבתי החדשה וכמובן שאני מקפיד להיות בשמש בשעות הבטוחות בכדי לא לגרום לעור לקבל כוויות.

אני ממליץ לכולם להבין שזה שיש לנו פסוריאזיס זה אינה בחירה שלנו וגם לנו מגיע חיים בריאים ונורמלים כמו כולם.

הצטרפות לאגודה
מכירים חברים לחיים

האגודה פועלת במישורים רבים למען הסובלים מפסוריאזיס. פעילות האגודה מתאפשרת בעזרת דמי חברות סמליים של 10 שקלים לחודש. הצטרפו לאגודה והבטיחו את המשך הפעילות למען הסובלים מפסוריאזיס. חברים באגודה זכאים לסל ההטבות ייחודי:

  • ליווי והדרכה למיצוי זכויות
  • עדכונים על טיפולים ומחקרים חדשים
  • הטבות והסדרים לשהייה טיפולית בים המלח
  • לילדים – קיטנה טיפולית ייחודית במחיר מסובסד
  • חוברת עם כל מה שחשוב לדעת על פסוריאזיס בישראל ובכלל
  • השתתפות בחינם בכנסים רפואיים, ימי עיון ומפגשים במהלך השנה
  • ועוד מגוון הטבות לטיפולים פרטיים ובסדנאות לחיזוק והתמודדות
מידע והצטרפות