ליאת הראל

כשלמדתי ארומתרפיה נשאלו הרבה שאלות בקשר לשיפור העור.
כולנו יודעים כי העור החיצוני הוא המראה של מה שמתחולל בגופנו או נכון יותר בנפשנו.
מעבר לתקופת השינויים ההורמונליים שקורים בחיינו בתקופת העשרה, או בתקופת המעבר אצל נשים אשר חלקם גם נותנים אותותיהם על עור הפנים, יש אפשרות להבחין גם בסימנים שונים על פני העור שיכולים לתת לנו הבנה על מה שקורה בגופנו. למשל – אנשים עם לחץ דם גבוה ובעיות לב נוכל לראות זאת על פי נימים ומראה ספוגי של האף. פצעונים במרכז הסנטר יכולים להעיד על בעיה במעי הגס, נפיחות מתחת לעיניים יכולה להצביע על פי רוב על בעיה בכליות. לחיים אדמומיות – בעיה בריאות.

כאשר אנו במתח נפשי הדבר ניכר אף בפנינו, אין לנו את יכולת השליטה על התת מודע שלנו, ולכן גם אם אנו בטוחים שהמחשבות הכי כמוסות לא ידועות לאף אחד, זה לא ממש נכון, כי הפנים הם תגלית של כל מה שקורה עמוק בתוכנו.

תפקיד השמנים האתריים לחלחל ולחדור דרך נקבוביות העור למחזור הדם ובכך לגרום לשינוי במצב הנפשי.
ישנם מספר שמנים אתריים המעניקים תחושת רוגע, שלוה, תחושה של חוזק פנימי ויציבות.
בתקופה זו כאשר אנו סוגרים את ביתנו מפני הרוחות זה הזמן לנצל את השמנים , להדליק מבער ולטפטף שמנים שיעזרו לנו לרומם את מצב רוחנו .
לא מעט מחלות עור מתפרצות בגלל מצבי דחק נפשי, ישנם מצבים שאדם לא מסוגל לפרק את כל עומס
הרעלים הנפשיים שהצטברו והם נראים על פני שטח העור.

פסוריאזיס – מחלת עור המתפרצת בתקופות של לחץ נפשי מלווה בבועות אדומות על פני העור.
זוהי בעצם זעקת לחץ נפשי על פני שטח העור.
הפסוריאזיס יכול להתפשט בכמה מקומות או להיות ממוקם באזור אחד. בדרך כלל האזור הנגוע נמצא במקומות לימפטיים כמו מפשעה, או מתחת לבית השחי, מעל לבלוטת התימוס, על אזור הצוואר ואפילו בפנים.
אחד האמצעים הטובים ביותר לשחרור המקומות הנגועים הוא הזיעה, כאשר הגוף מזיע הוא מפריש רעלים הגורמים לזיהומיים הפיזיים והנפשיים להתנדף דרך העור.
לא מעט אנשים יבלו בתקופת ההתפרצות בים המלח , וכמובן שישנם אי אילו תרופות או משחות שעוזרות להרגיע את מקום ההתפרצות אבל לא לאורך זמן.
אותם אנשים המכירים מקרוב את התופעה (או חלקם) יכולים להעיד כי הדבר מטריד אותם, מונע מהם לעיתים להסיר בגד, שמא יראו את האזור הנגוע, מה גם , שזה מלווה בגרוד בלתי רצוני בתקופת ההתפרצות.

לאחרונה טיפלתי בבחורה שבעלה סובל מפסוריאזיס , ורקחתי עבורו משחה העשויה משמנים צמחיים ושמנים אתריים. ובליווי הוראות שימוש המצריכות מקלחת חמה מאוד על האזורים הנגועים, כי בכך הגוף מגרה את בלוטות הזיעה בכדי להיפטר מהרעלים, ולאחר שהעור נעשה אדום עד כדי “צלייה” והבועות ממש תפוחות , רק אז יש למרוח את המשחה על השטחים הנגועים.
לשמחתי, או נכון יותר לשמחתם , כבר לאחר השימוש הראשון חל שיפור עצום במראה העור,במרקם ובצבע העור.
לאחר מספר שבועות של שימוש יומיומי דווחתי כי חיו של אותו מטופל השתנו לעין ערוך, הביטחון העצמי חזר איליו , דבר אשר בעקיפין גרם לשקט נפשי אשר עזר להשקטת התפרצות הפסוריאזיס.

לשיפור התוצאה – מומלץ צום של שלושה ימים למעט כפית של שמן פשתן או שמן קנביס שלוש פעמים ביום, הם מכילים אומגה 3, במהלך הצום יש לשתות הרבה נוזלים בעיקר מים מינרלים.

השמנים שהשתמשתי בהם לרקיחת משחת הפסוריאזיס הם:
שמן ונילה – שמן מרגיע ומשחרר רעלים, מקל על מתח וכאבי שרירים, פועל עמוק להסרת גירויים ואקזמות.
שמן מור – שמן מרגיע , משמש לחיטוי האויר ,טוב לטיפול בכיבים ודלקות, במיוחד למצבים האטופים מהעור החוצה, מרגיע גירויים, משקם נגעים ופצעים שלא נרפאו.
שמן הדס – שמן בטוח לשימוש ובכי פחות רעלן מרגיע ומאזן את המערכת האנרגטית מטפל בטפילים,
יודע לשמור על הרקמה הרירית של הגוף.
שמן לבנדר פרופוליס – מתאים לעל מצב של חבלה, פציעה, דימום, גירוי, השמן מרגיע, מנקז רעלים,
מחטא ומשפר את מראה פני העור.

בריאות ושקט נפשי
ליאת הראל
מטפלת הוליסטית