סקייריזי SKYRIZI™ או בשמו הגנרי Risankizumab המבוסס על מנגנון פעולה החוסם את “אינטרלוקין 23″(IL-23) , חלבון שהתגלה כשחקן מרכזי בתהליך הדלקתי של המחלה. הטיפול ניתן בזריקה עצמית כל שלושה חודשים (לאחר שתי מנות הניתנות עם תחילת הטיפול, בהפרש של חודש). הטיפול, תוצר של שיתוף פעולה בין חברת AbbVie לחברת Boehringer Ingelheim נחקר בארבעה מחקרים קליניים בינלאומיים גדולים, בהשתתפות אלפי חולים, כולל חולים עם מחלה מתקדמת מאוד. הטיפול הצליח להביא לשיפור משמעותי הן במצבם הבריאותי של החולים והן בתסמיני המחלה (שיפור של 90/100% על פי מדד PASI הבינלאומי), כלומר עור נקי או עור נקי לחלוטין מתסמיני המחלה). זאת ועוד, חולים רבים שהשתתפו במחקרים דיווחו כי מחלת הפסוריאזיס אינה משפיעה יותר על איכות חייהם.

היעילות והבטיחות של סקייריזי נבדקו בארבעה מחקרי רישום קליניים בינלאומיים גדולים (רב מרכזיים, רנדומליים וכפולי סמיות) שכללו בסה”כ 2,019 חולי ספחת רובדית (פסוריאזיס) מעל גיל 18 בדרגת חומרה בינונית עד קשה של המחלה. בכל המחקרים נמצא כי סקייריזי (SKYRIZI) יעיל יותר מהטיפולים הביולוגיים המקובלים (standard of care): יומירה (Humira), סטלרה (Stelara) וקוסנטיקס (Cosentyx), כאשר הוא מדגים עליונות משמעותית סטטיסטית בהשוואה לטיפולים אלו. ראו: ריכוז הנתונים המחקרים אודות ריזנקיזומאב

יש לציין כי השפעותיה של מחלת הפסוריאזיס ניכרות יותר בקרב חולים במצב בינוני עד קשה, כשהיא נרחבת ומלווה בכאבים וגירוד בלתי פוסק או כשהיא מערבת אזורים רגישים. חולים במצב מחלה מתקדם נוטים לדיכאון, השמנה, פגיעה בביטחון העצמי והסתגרות חברתית ונמצאים בסיכון מוגבר למחלות חמורות נוספות כמו סוכרת, קרוהן, יתר לחץ דם, מחלות לב ושבץ ועוד. על פי ההערכות בישראל כ-260 אלף חולי פסוריאזיס, מתוכם כ-30 איש אלף מתמודדים עם מצב מחלה בינוני עד קשה.

הטיפול Skyrizi אושר על ידי ה-FDA האמריקאי וה-EMA האירופאי ב-2019 ולאחרונה נרשם ואושר גם בישראל והוא זמין בכל קופות החולים.