פסוריאזיס היא מחלה כרונית שאינה ניתנת לריפוי. אין בנמצא תרופה לפסוריאזיס, אבל ישנם כיום מגוון טיפולים שונים. הטיפולים השונים מותאמים לכל מטופל ע”י רופא העור, והם עשויים להביא את המחלה לתקופות ארוכות של נסיגה והפוגה לאורך חודשים ואף שנים.

טיפולים בים המלח

טיפולים אלה משלבים חשיפה של העור לקרני UV (אור אולטרה סגול), רחצה בים המלח (שמימיו עשירים במינרלים) ותחושת חופש. כל אלה תורמים להצלחת הטיפול. על- מנת שטיפול זה, יהא אפקטיבי יש לבלות בים המלח שבועיים, שלושה ברציפות. יש לציין, כי יותר מ-90% מהחולים מגיבים בחיוב לטיפול מסוג זה.

מידע נוסף

פוטו-תרפיה

טיפול בקרני UV המחקות את קרני השמש. הטיפול הפוטו-תרפי נחשב יעיל במיוחד. זהו טיפול המחקה את הטיפול בים המלח, ונועד לתת מענה למי שאינו יכול לבלות שבועיים, שלושה בים המלח.

מידע נוסף

טיפולים מקומיים

משחות, קרמים ושמפו. אלה הם טיפולים המסייעים בהורדת הקשקשת, הפחתת עוצמת הדלקת והאטת קצב התחלקות התאים. טיפולים אלה ניתנים לבד, או בשילוב טיפולים סיסטמיים או פוטו-תרפיה.

מידע נוסף

טיפולים סיסטמיים (מערכתיים)

כדורים או זריקות תת עוריות לדיכוי דלקות ומחייבים מעקב רפואי. מגוון הטיפולים כולל, בין השאר, מתן ויטמין A סינטטי, ציקלוספורין, מתתרוקסט ועוד. לכל אחד מאלה יתרונות וחסרונות. כל הטיפולים הסיסטמיים ניתנים תחת השגחת רופא, בשילובים שונים ולעיתים קרובות הם מניבים תגובות טובות מאוד.

מידע נוסף

תרופות ביולוגיות

חלבונים שמחקים פעילות של חומרים שמשתחררים בגוף, מתחרים בהם או מונעים את פעילותם הרגילה. למעשה, מהווים נוגדנים למרכיבים שפעילים ביצירת הפסוריאזיס בגוף. טיפולים אלה ממוקדים יותר, מלווים בפחות תופעות לוואי ונחשבים למבשרי עידן חדש בטיפול בחולי פסוריאזיס.

מידע נוסף

טיפולים אלטרנטיביים

מלחים מים המלח, תרפיה במים, צמחי מרפא ועוד מגוון טיפולים טבעיים.
חשוב לציין שטיפול אלטרנטיבי מסוים, עשוי לעזור לאדם אחד וייתכן שלא ישפיע על אדם אחר. באופן כללי, מטופלים רבים מדווחים על הקלה בתסמינים בעקבות טיפולים טבעיים שונים.

מידע נוסף