לחולי פסוריאזיס יש זכאות להשתתפות של 30 יום בשנה לטיפול בים המלח.

כדי לקבל את ההחזר הכספי מקופת החולים יש לקחת אישור מרופא עור מהקופה שמאשר לחולה את הטיפול בים המלח. האישור הוא לאותה שנה בלבד, ולכן מומלץ כבר בתחילת השנה לגשת לרופא עור ולקחת אישור. רצוי לבקש את האישור עבור כל השנה ולהשאיר צילום עבור ירדה נוספת.
על-מנת לקבל את ההחזר הכספי, חובה להיות מינימום 10 לילות ברצף (בחלק מהקופות מחזירים על פחות לילות, כך שיש לברר מול הקופה).

סכום החזר נקבע כל שנה על ידי משרד הבריאות נכון לשנת 2017 הוא עומד על סכום של 282 ₪ עבור כל לילה. הסכום משתנה כל שנה בכמה שקלים בודדים. בקופות החולים מכבי ולאומית במידה ולחולה, יש ביטוח מושלם הוא מקבל עוד תוספת של כ 40 ₪ דרך המושלם.

עצה
במידה והרופא מסרב לתת אישור לחולה ניתן לעמוד על הזכות לקבל אישור, כי קופת החולים מקבלת עבור כל חולה כסף עבור כל חולה שרשום כחולה פסוריאזיס במחשב של קופת החולים.

קיימים מקרים שחולה ניצל את כל הזכאות של 30 ימי הטיפול בים המלח, אבל עדין המצב הבריאותי לא טוב אז אפשר בעזרת הרופא העור לפנות לוועד חריגים ולנסות לעשות גם טיפולי פוטו תרפיה באותה שנה.

התקופה הטובה והנוחה ביותר לרדת לטיפול בים המלח, היא באמצע חודש מרץ ועד אמצע חודש יוני זו היא תקופת האביב, ובמהלך החודשים ספטמבר- אוקטובר, תקופת הסתיו.

בתוך כך, בחודשי החופש הגדול,  ישנם מורים סטודנטים, אשר יורדים לים המלח. כאשר בחלק מבתי המלון יש לנו מחירים לכל השנה .

הרבה קרם לחות, מקדם הגנה גם לגוף וגם לפנים, כובע, משקפי שמש, חומר קריאה, נגן מוזיקה, תרופות קבועות ותרופות שונות להתקררות, כאבי ראש וכדומה. בנוסף, יש להצטייד בכמה בגדי ים, כי בגלל המליחות והברום והגופרית הם נהרסים יותר מהרגיל.

בנוסף, תכשיר שדוחה יתושים , משחות נגד אלרגיה, בקבוק שתיה אישי, מטען לפלאפון ,מחשב נייד (בגדר המלצה בלבד), כפכפי גומי , קופסא שניתן לקחת בה אוכל בכמות סבירה או כריך לצהרים. כמו כן, במידה ואתם צורכים סוג מסוים של קפה שהוא לא נס רגיל או שחור רגיל, או תה רגיל ללא טעמים אז רצוי להביא את הסוג המועדף עליכם. מומלץ (בעיקר לנשים) להביא את השמפו ומרכך לשער שאתן רגילות להשתמש בו, וכמובן בגדים נוחים לים ובגדים לשעות הערב.

ובעיקר הרבה מצב רוח ומחשבה שבסוף תשאלו מתי יורדים שוב לים המלח

יש לקחת מבית המלון אישור שהייה, קבלה וחשבונית.

יש לדאוג שכל המסמכים הם מקור ואת האישור של הרופא שממליץ על טיפול בים המלח, את כל זה יש למסור לקופת החולים שלכם.

תקופת ההחזר מקופת החולים משתנה והיא בין שבועיים עד חודש וחצי לכל קופת חולים יש מסלול העבודה שלהם. מומלץ לצלם את כל המסמכים כי לפעמים הם הולכים לאיבוד בין המשרדים בקופות החולים. בחלק מסניפי קופת חולים מחזירים עבור 9 לילות בחלק 10 לילות רצוי לברר בסניף הקופה, שבו אתם חברים.

למידע נוסף על שהיה בים המלח

חולה פסוריאזיס זכאי בשנה או לטיפול בים המלח או פוטו תרפיה , חולה אשר בוחר את טיפולי הפוטו תרפיה צריך לקבל הפניה מרופא עור לטיפול להצטייד בטופס 17, ולברר היכן המכון או בית החולים שבואו הוא יבצע את הטיפולים. לתשומת לבכם, בחלק מן בתי החולים ההמתנה היא ארוכה.

הזכאות השנתית היא בין 60-80 טיפולים, בדרך כלל הם נעשים 3 פעמים בשבוע ואת המינון קובע הרופא אשר פוגש אתך במפגש הראשון.

מידע על טיפולים בפוטותרפיה

חולה במצב בנוני עד קשה אשר נכשלו בשני סוגי טיפולים ים המלח/ פוטו תרפיה או טיפול בכדורים מסוג שניתנים לטיפול במחלת הפסוריאזיס ומצב המחלה מוגדר בנוני עד קשה או שיש לו נגעים באזורים המוצנעים, כפות ידיים או רגליים זכאי לקבל תרופה ביולוגית. יש לפנות לרופא העור ולבקש לעבור לטיפול ביולוגי.

לפני קבלת האישור לטיפול יש לעבור מספר בדיקות: ספירת דם, בדיקת תפקודי כבד, צילום חזה בדיקת זיהומי לזיהוי שחפת ואקו לב. לאחר סיום הבדיקות יש לחזור לרופא העור המטפל אשר יחליט איזו תרופה ביולוגית לתת לחולה.

במקרה כי נמצא זיהום של שחפת, יש לקחת טיפול אנטיביוטי לתקופה שאותה קובע הרופא ולאחר מכן ניתן לקבל את הטיפול.

כיום ישנם 6 סוגים של תרופות ביולוגיות אשר נמצאות בסל התרופות ,עבור מחלת הפסוריאזיס בלבד. למי שיש גם מעורבות של בעיות מפרקים ישנם סוגים נוספים, אך הם לא נותנים פתרון לנגעים שעל בעור אבל מטפלים בבעיות המפרקים.
כל סוג של זריקה ניתנת בתדירות שונה, חמישה מתוך הזריקות ניתנות כזריקה תת עורית המוזרקת על ידי החולה באופן עצמאי לאחר הדרכה של אחות מחברת בתרופות. נכון להיום רק סוג אחד ניתן על ידי עירוי וזה נעשה בבתי חולים.

חשוב לציין כי לפעמים אחרי תקופה בשימוש בסוג של זריקה ביולוגית מסוימת, הזריקה מפסיקה להגיב על החולה, ואז יש לפנות לרופא המטפל כדי לבקש מרשם לסוג אחר של זריקה ביולוגית.

בעקבות עבודה של האגודה לפני מספר שנים הוכרו חולי הפסוריאזיס כחולים כרוניים ומאז התשלום עבור הזריקות או הכדור משולם לפי תשלום לרבעון, גובה הסכום נקבע על ידי משרד הבריאות.

צריך להקפיד שבקופות החולים ירשמו זאת במחשב שלהם. חולה כרוני משלם סכום החולים עבור כל התרופות אותן הוא רוכש במשך רבעון עבור טיפול במחלת הפסוריאזיס.
עלות לרבעון כיום כ 850-900 ₪ (רבעון נחשב לתקופה של 3 חודשים), לפעמים שווה להתחיל את הטיפול בתחילת רבעון כדי לא לשם את הסכום המלא של הרבעון רק עבור חודש אחד של טיפול.

זהו טיפול חדש הניתן בכדורים ,פעמים ביום. גם הוא ניתן לאחר שני כישלונות בשני סוגי טיפולים, וגם הוא בעלות של רבעון לחולה כרוני.

למידע נוסף על תרופות ביולוגיות

אין מניעה לצבוע את השער או לעשות החלקה.

יחד עם זאת, רצוי שלא לעשות זאת כאשר ישנם מגעים פתוחים בראש לאחר גירוד הראש. במצב כזה יתכן שהחומר יגרום לתחושה כמו של צריבה בראש, אשר לרוב חולפת לאחר מספר דקות. מניסיונן של הרבה נשים, אין החמרה בגלל צבע בשער או החלקה .

אין איסור לעשות קעקועים. יתכן מצב כי במקום שבו נעשה הקעקוע שהוא ללא נגעים בעתיד כן יהיה בו.

לא קיים איסור, אבל הרבה ממכוני הלייזר אינם מוכנים לקבל חולי פסוריאזיס.